Buitenspel moet worden afgeschaft in het amateurvoetbal.

71 antwoorden [Laatste bericht]
jvalkhoff
User offline. Last seen 2 jaren 9 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-07-20

Word voetbal interessanter als buitenspel wordt afgeschaft?

Dennis
User offline. Last seen 2 dagen 22 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-09-24

Het zal doelpuntrijker worden. Of dat interessanter is? Buitenspel hoort bij voetbal. Wat denk je trouwens over minutenstraffen na bijvoorbeeld een gele kaart? Anyway, leuk om hier wat over te discussieren

Ronald
User offline. Last seen 1 dag 11 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-09-29

Buitenspel moet je zo laten zoals het is.
Wat ik vind het commentaar wat gegeven word op de TV dat is niet altijd juist, je blijft een mens met een vlag en moment opnamen, maar de commentator ziet 20 beelden en kunnen het nog stil zetten ook dan vertellen ze het is centimeter werk.
Daar word ik misselijk van en gaat dan ook nog de grensrechter afkraken.

peter pan
User offline. Last seen 3 dagen 4 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-03

Buitenspel bij de amateurs moet direct worden afgeschaft. Dan ben je ook van al dat gezeur en ruzie tijdens de wedstrijden af. 75% van de grensrechters hebben geen notie wat buitenspel in houdt en al helemaal nog nooit gehoord van de nieuwe buitenspelregel (alhoewel nieuw). Vooral op lager niveau, en bij de jeugd, heb je voortdurend te maken met onkundige en partijdige scheids- en grensrechters. Buitenspel is de grootste bron van problemen op dit niveau.

Arjan
User offline. Last seen 6 weken 5 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-04

Je gaat toch ook verkeersregels afschaffen omdat mensen die niet kennen. Als je een sportbedrijft moet je zorgen dat je de (spel)regels kent

DvdM10
User offline. Last seen 3 weken 2 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-04

buitenspel moet er sowieso blijven...
anders kan je gewoon in voorin gaan staan.. lange bal.. aannemen.. draaien.. schieten.. doelpunt. daar is niks aan.

het is veel mooier en leuker om die buitenspel te omzeilen.. en ja, het is soms irritant als de grens je een keer afvlagt als het niet zo is.. maar dat hoort erbij...

Peter Breuker
User offline. Last seen 2 weken 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-06

buitenspel hoort gewoon bij het moderne voetbal, het voetbal zou totaal veranderen zonder buitenspel.

De problemen zouden opgelost moeten worden door in het betaald voetbal camerabeelden te gebruiken en in het amateurvoetbal minder commentaar te duchten. In het tennis, hockey of waterpolo worden scheidsrechters ook niet zo belaagd, omdat de regels gewoon strenger zijn en het meer automatisme is geworden je te gedragen. Zo zou dat in het voetbal ook moeten zijn.

Peter Breuker
User offline. Last seen 2 weken 3 dagen ago. Offline

Dat is zeker iritant, maar wat ook zeer iritant is om als grensrechter iedere wedstrijd gedram aan je hoofd te krijgen van leiders, spelers en ouders van de tegenstander. Ik vlag in zowel de pupillen, junioren als soms in de senioren, en zelfs als je 100% eerlijk vlagt, gaan sommigen echt altijd tekeer tegen je.

Wat voor veel verwarring zorgt is de regel dat je moet wachten tot de bal bij een speler is. Als ik dat namelijk doe, zegt de helft van de scheidsrechters dat ik te laat vlag. Steek je de vlag bij de pass al in de lucht, ben je soms juist de vroeg en kan het gebeuren dat de verkeerde speler teruggefloten wordt.

Enrico
User offline. Last seen 1 week 4 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-10

Gewoon laten zoals het is. Buitenspel is nu eenmaal een regel, ook voor amateurs.

henri
User offline. Last seen 2 weken 5 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-08

hey ik vind zeker dat het moet blijven anders het veel temakkelijk om tescoren ik zelf ben ook vlagger
bij een dames team en je moet gewoon zorgen dat de gene die vlagt gewoon de regels moet kenen dan is er niks aan de hand

henri
User offline. Last seen 2 weken 5 dagen ago. Offline

ja en wat jij zeg klopt ook wel peter het gezeur van de mensen langs de kant of in het veld ik vind dat ze dan zelf maar moeten gaan doen als ze het beter weten

Harvey Mac Intosh
User offline. Last seen 3 dagen 6 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-02

Moet het voetbal zijn charme verliezen?

jacqueline
User offline. Last seen 45 weken 5 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-18

buitenspel moeten ze per direct afschaffen ook bij betaald voetbal dat voorkomt veel onnodige discussies en word doelpunt rijker en daardoor ook mischien wel intressanter en wie zegt dat er veel doelpunten komen mischien schieten ze wel mis of houd de keeper tegen

Django
User offline. Last seen 6 weken 9 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-19

waarom afschaffen ?
giet het in een modernere vorm
zoals bij ijshockey.. een lijn maken waar de bal eerst overheen moet voordat er spelers staan..

Unregistered User
User offline. Last seen 44 weken 13 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-18

Per direct afschaffen. Argumenten als: "zo is het nu eenmaal" staan vooruitgang in de weg. Het is nergens meer goed voor. Balletjes afwachten is misschien vervelend, een team dat alleen op de buitenspelval speelt, de ruimtes klein houdt en geen ruimte laat aan creatieve spelers is nog veel vervelender. Plus de irritante thuisfluiters en -vlaggers die alle snelle mensen van de bezoekers standaard afvlaggen. Niet te controleren en erg frustrerend, juist voor de betere en snellere voetballers. Buitenspel werkt afbraakvoetbal in de hand en geeft partijdige scheids- en lijnrechters een machtig wapen om onterecht veel invloed op het spel uit te oefenen.

Het hockey is er niets minder op geworden sinds het daar is afgeschaft. Puur conservatisme om te zeggen dat het erbij hoort en charmant is.

RBobbe
User offline. Last seen 11 weken 5 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-19

In het amateurvoetbal, en idd vooral bij de jeugd, lijkt het me een prima oplossing. Eerst een jaartje proberen in een proefdisctrict (Zuid II lijkt me een goede keus...), en kijken wat de ervaringen zijn.
In het veldhockey is buitenspel een jaar of 8-9 geleden ook afgeschaft, zelfs t/m de Hoofdklasse, en ook internationaal. Het veldspel is er alleen maar op vooruit gegaan, en het is veel leuker geworden.
Verder wordt het veld erdoor 'groter', omdat er aanvallers zullen blijven hangen, en dus verdedigers ook achterin moeten blijven. Het voetbal gaat er kwalitatief op vooruit.
En een belangrijk argument bij de amateurs is, zoals aan aangegeven door anderen, het feit dat je een groot gedeelte van alle aanleiding voor gezeur en ruzie wegneemt. Doen dus !!!

Arjan
User offline. Last seen 2 weken 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-20

Buitenspel is in de recreatieve klassen, waar het spel geleid wordt door eigen scheidsrechters en eigen grensrechters, bron van irritatie nummer 1. Zo snel mogelijk afschaffen komt de sportiviteit alleen maar ten goede.

PeterR
User offline. Last seen 2 jaren 11 weken ago. Offline

Buitenspel is een mooie regel alleen werkt deze absoluut niet bij de jeugd- en lagere seniorenklassen. Deze regel wekt alleen maar irritatie uit bij zowel spelers, scheids en grensrechter en evt. publiek. Zeker omdat iederee grensrechter denkt dat er een Champions League plaats op het spel staat en hij maar altijd in het voordeel van zijn eigen team gaat staan vlaggen. Deze regel werkt alleen als je 100% objectieve grensrechters hebt. En die heb je op deze niveaus niet. Daar komt bij dat de lontjes alleen maar korter zijn geworden de laatste jaren en dan werkt deze regel gewoon onnodig veel irritatie en agressie in de hand. Het idee met als voorbeeld ijshockey is leuk bedacht, allen krijg je dan toch weer hetzelfde probleem. Wie bewaakt die lijn? Toch weer die 'partijdige' grensrechter. Dus dat werkt ook niet. Beste is gewoon afschaffen. Dan krijg je inderdaad dat spitsen balletjes gaan afwachten, zet je er een mandekker op, probleem opgelost. Het veld wordt hierdoor langer en dat vraagt om een nieuwe manier van taktiek en vergeet niet, beide teams hebben dit voor/nadeel.

Bullit
User offline. Last seen 2 jaren 4 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-12

Buitenspel moet zeker blijven!! Er word hier geschreven bij de jeugd afschaffen?? Wat als die jeugd dan straks senior word??? Rare leerweg!!
Ok, ik ben her er wel mee eens dat het vaak leid tot irritatie maar dat gebeurt ook bij het toekennen van een vrije trap na een overtreding... Het gaat in het voetbal ook om accepteren, de ene keer is de buitenspelregel in je voordeel de andere keer wellicht in je nadeel! ACCEPTEREN!!

Mike
User offline. Last seen 2 jaren 7 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-18

precies

Ad
User offline. Last seen 9 uren 35 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-17

Bij alle diciplines moeten dezelfde spelregels gehanteerd worden anders wordt het een zooitje ongeregeld. Jeugd komt ook ééns over naar de senioren.

Bert
User offline. Last seen 16 weken 2 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-07

Als we eerst onze eigen clubscheidsrechters en grensrechters eens aanspreken op hun fout gedrag. Dan doen we tenminste iets. Dat zou een stuk helpen in plaats van direct maar afschaffen te roepen.
En als speler moet je de regels ook kennen. 95% van de spelers kent de regels niet eens. Dus daar kunnen we dus ook wat aan gaan doen.
En wat betreft de lijn bij ijshockey. Die is er ook bij het voetbal. En wel de middenlijn.
Ik ben meer voor 2 scheidsrechters, net als bij handbal of hockey. En daarnaast natuurlijk ook nog de grensrechters of de assistent scheidsen zoals ze tegenwoordig heten.
Die achterlijn figuren in de europese competities hoeven voor mij niet. Hebben wat mij betreft geen enkele toegevoegde waarde.

Serkan
User offline. Last seen 1 jaar 38 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2010-02-04

kom op buitenspel hoort gewoon bij de voetbal!
zonder buiten spel zullen de wedstrijden een stuk saaier worden en niet meer zo spannend?

Mevades
User offline. Last seen 8 weken 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-28

Wat draagt de buitenspelregel positief bij aan het voetbalspel?
Wat draagt de buitenspelregel negatief bij aan het voetbalspel?
AFSCHAFFEN DUS!!!!!!!!!

co
User offline. Last seen 2 weken 2 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-22

Mij lijkt het eerder logischer dat buitenspel moet worden afgeschaft bij de profs, omdat daar de (financiele) belangen veel groter zijn.
Bij de jeugd en amateurs moet iedereen accepteren dat een grens/scheidsrechter er weleens naast zit. Het gaat feitelijk nergens over.

MJ Schokker
User offline. Last seen 1 dag 2 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-17

Voor voetbal zonder buitenspel ga je maar naar de zaal!!
De buitenspelval is juist één van de charmes van het veldvoetbal. Mooi zo laten!

Lewu0nii
User offline. Last seen 1 jaar 43 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-16

Ik begrijp dat het erg vervelend is af en toe. Maar ik vind de buitenspelregel juist leuk. Het maakt het spel interresant en leuker. Je moet wat voor je doelpunten doen en bijv. niet makkelijk bij het doel staan wachten op de lange bal en scoren. Dus het moet gewoon blijven! En de grensrechters doen hun best. xx

Alard
User offline. Last seen 47 weken 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-31

het aanvallende voetbal van barca is ook gebaseerd op buitenspelval. anders kunnen die verdedigers nooit zo makkelijk mee naar voren komen. je krijgt lange ballen over en weer als je het afschaft.

wels0050
User is online Online
Samengevoegd: 2010-03-14

de buitenspel regel is achter haald. Te veel wordt er ten onrechte gevlagd. Ik ben ook voorstander van de regel om beelden te gebruiken bij verschil van mening teveel ontgaat de huidgige scheids.

Fedor
User offline. Last seen 9 weken 4 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2010-02-03

de buitenspel regel kan je niet afschaffen,want regels zijn nou eenmaal regels en buitenspel behoort eenmaal bij het voetbalspel.mijn idee :in het amateur voetbal de grensrechters van speelhelft wisselen;dus de grensrechter van de thuisspelende club laten vlaggen bij de helft van de bezoekende club en visa versa.

Fedor
User offline. Last seen 9 weken 4 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2010-02-03

de buitenspel regel kan je niet afschaffen,want regels zijn nou eenmaal regels en buitenspel behoort eenmaal bij het voetbalspel.mijn idee :in het amateur voetbal de grensrechters van speelhelft wisselen;dus de grensrechter van de thuisspelende club laten vlaggen bij de helft van de bezoekende club en visa versa.

Stefan
User offline. Last seen 1 week 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2010-03-16

Hallo Allemaal!

De meeste van jullie zijn echt niet wijs. Voetbal zonder buitenspel? Ik weet niet op wat voor een veld jullie spelen maar die van ons is gewoon 100 meter lang. Ik zou niet graag mid-mid zijn bij een potje voetbal zonder buitenspel! En dan het argument over de ruzie op het veld? Wat is dit nu weer voor een onzin! De scheidsrechter heeft altijd gelijk ook al heeft hij geen gelijk! De problemen die de mensen hebben met een scheidsrechter ligt dus bij henzelf. Ik zelf ben wel is boos geweest op een scheidsrechter maar in de 15 jaar dat ik voetbal heb ik nog nooit ruzie gehad op het veld.

Nougoed. Een spelletje voetbal zonder buitenspel is geen voetbal meer maar hard naar voren rammen.. net als bij Hockey! Geen zak aan om naar te kijken.

Toine
User offline. Last seen 1 jaar 43 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-10

De buitenspel regel moet blijven ook bij het recreatieve voetbal. Wel moet de regel simpeler gemaakt worden. Nu kan je niet hinderlijk buitenspel staan en je staat pas buitenspel als je aan het spel deelneemt.
Afschaffen die uitzonderingen. Als je ergens buitenspel staat dan mag er gevlagd en gefloten worden.

gerrit
User offline. Last seen 2 dagen 13 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-03

Buitenspel moet zeker blijven. Sterker nog, ik zou het toejuichen als de oude buitenspelregel weer terug zou komen.

Mark
User offline. Last seen 38 weken 2 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-09

Weet je wat eens een keer moet stoppen? Dat gezeur in het betaalde voetbal van de trainers ten opzichte van de scheidsrechters. Vaak nog vóórdat de prestatie van het eigen team worden besproken, wordt de prestatie van een scheidsrechter bekritiseerd. Het signaal dat hiervan uit gaat naar de jeugd en amateurs is heel slecht.
Daarnaast moet wangedrag van spelers veel harder worden aangepakt. Voetbal is geen gentlemans-sport meer. Dat was het vroeger wel. Mensen, en vooral kinderen, wordt geleerd dat onsportief gedrag wat oplevert. Als ik soms kijk bij onze jeugd, is het het belachelijk om te zien hoe sommige mensen (ook ouders!) met elkaar omgaan. Geen enkel respect. Ik pleit ook voor de verplichting bij de jeugd na de wedstrijd samen met je tegenstander een drankje te drinken.
Ja en dan de buitenspelregel. Voetbaltechnisch zou die kunnen worden afgeschaft of niet. Persoonlijk denk ik dat afschaffing zal leiden tot mooier en attractiever spel met meer doelpunten. Maar om deze regel af te schaffen om partijdigheid te verminderen is de omgekeerde wereld. het doel mag niet de middelen heiligen. Eérst iets doen aan de waarden en normen van iedereen die met een wedstrijd te maken heeft. Is in mijn ogen veel belangrijker. Is ook de essentie van sport en spel.

Peter
User offline. Last seen 9 uren 46 min ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-06

Afschaffen wel om de volgende redenen:
1. Geen gezeur meer (langs de kant, tribunes)
2. Technische voetballers komen meer tot hun recht omdat er veel meer ruimte ontstaat.
3. Een ass.scheids moet op moment van spelen zien dat de bal van de voet vertrekt én direkt zien of de ontvanger buitenspel staat. Dat kan onmogelijk!!!
4. Omdat je altijd een diepe spits hebt staan (lopen) maak je optimaal gebruik van de grootte van het veld. De lange pass (50 meter) komt weer terug want ik zie hem te weinig op de velden.
5. De ass.scheids kan zich bezig houden met belangrijkere zaken als duwen/trekken in de 16 over de achter/doellijn of niet.

Bert
User offline. Last seen 8 weken 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-17

Het voetbalspelletje begint tegenwoordig bij de mini-fjes. Tot aan de D-pupillen wordt er zonder buitenspel gespeeld! Dan moeten deze voetbalspelbeoefenaars opeens de moeilijke buitenspelregel leren. Wordt het dan leuker????
Bij het futsal kent men géén buitenspel... het spel is super interessant, snel, dynamisch en er is doelpunt-rijk voetbal mogelijk. Ook bij Hockey kennen ze tegenwoordig géén buitenspel meer... het spel is hierdoor ook veel dynamischer geworden.
Ik pleit dan ook voor afschaffing van buitenspel. Het voetbalspel wordt veel dynamischer en er wordt tactisch nog meer van je verwacht. En hopenlijk zien we dan nog meer doelpunten... want doelpunten zie ik het liefste in een wedstrijd!(Messi!!) De scheldpartijen van het publiek en spelers zal ook niet meer op de al dan niet onpartijdige grensrechters gericht worden. Je kunt meer mensen opleiden als 2e scheidsrechter, de ambiteuzen onder ons kunnen dan van hun assistent scheidsrechter hobby een scheidsrechter-hobby maken. En 2 scheidsrechters op het veld zoals bij hockey is een win-win situatie voor de voetbalsport.
Groetjes van voetballiefhebber Bert.

Romein
User offline. Last seen 1 week 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-15

Buitenspel zou moeten worden afgeschaft bij de B cattegorie.
Dit zal minder problemen opleveren voor de mensen die door de clubs moeten worden aangewezen om te fluiten.
De discussies langs de lijn door de ouders en anderen die zich niet weten te beheersen zal afnemen En ook in het veld is het grootste discussiepunt weg

Mevades
User offline. Last seen 8 weken 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-28

Stefan, dan wordt je lekker keeper.
Ben ik zeker weer niet goed wijs.

Regels die niet zijn te handhaven moet je niet willen!!!!!
Zelfs 'professionele' (ass.) scheidsrechters zitten er in 50% van de gevallen naast blijkt uit de herhalingen.
Gekke gedachte dat velen dat verkiezen boven fair play.

Eens kijken als één van jullie het kampioenschap verliezen door een buitenspelgoal, of onterechte voor buitenspel afge keurde goal. Toch 50% kans!

Tony51
User offline. Last seen 1 week 2 dagen ago. Offline

Leuek discussie over buitenspel

In mijn optie moet buitenspel zeker blijven anders is het inderdaad lange halen op de balafwachter en einde positiespel. Buitenspel is moeilijk te zien voor grensrechters en ook voor scheidsrechters.

Om buitenspel te behouden en gelijk het voor de scheids en grens makelijker te maken lijkt het mij handiger om niet meer de middellijn als buitenspel lijn te hanteren maar een lijn te maken op ca 35/40 meter van de achterlijn en daaroverheen kan je pas buitenspel staan.
Dan is het zeker voor de grens makkelijker omdat zijn loopafstand kleiner word en hou je toch die heerlijke regel aan.

Gr Tony

Tony51
User offline. Last seen 1 week 2 dagen ago. Offline

vergeet er nog bij te vermelden dat bij het afschaffen van buitenspel en dan dus meer lange halen gaat krijgen ze beter marathonlopers op het middenveld kunnen gaan zetten want de ruimte s worden dan wel erg groot. Op zich wel een voordeel dat we dan bij de olympische spelen weer goede marathonlopers krijgn

Bloem
User offline. Last seen 11 uren 52 min ago. Offline
Samengevoegd: 2010-02-18

12-05-2010
Ik vind dat het niet afgeschaft mag worden. Ik ben nl zelf scheidsrechter (groep 4 en 5 zondag) Als je op een redelijk niveau speelt moet men zelf eerst een cursus volgen voor grensrechter. Ik kom nog veel grensrechters tegen die niet weten wat buitenspel is (wanneer wel en niet) Huub Bloem

Jan van der Schans
User offline. Last seen 1 jaar 34 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-16

Zelf ben ik ook scheidsrechter en ik vind ook dat buitenspel niet mag worden afgeschaft. Vooral niet bij de jeugd, want ik zie bij mijn eigen club wel eens dat er verkeerd wordt ingegooid(met éen been of springen). Als scheidsrechter spreek ik ze daar op aan zodat ze daar iets van leren hoe het wel moet.
Hoe wordt het later dan als ze in de senioren voetballen en dat ze niet eens weten wat buitenspel is? Naar mijn mening hebben ze nog niks van geleerd.
Waar ik mij vooral aan stoor, dat er grensrechters zijn die zo sloom en vooral onduidelijk staan te vlaggen. Meestal zeg ik ,voor dat de wedstrijd begint dat ze duidelijk moeten vlaggen -en aangeven b.v. met corners, doelschop,ingooi etc. etc. Laten ze alle grensrechters maar een cursus geven.Desnoods wil ik die cursus zelf ook wel volgen, want dat ben ik zelf ook al jaren geweest bij de eerste elftal Dames. Jan van der Schans

Nienke
User offline. Last seen 5 weken 5 uren ago. Offline

Zou zonde zijn om af te schaffen en het maakt het voor de verdedigers dan ook wel erg lastig om het veld klein te houden. Maar wel heel erg jammer dat er door grensrechters in het amateurvoetbal zovaak misbruik van gemaakt wordt, gister nog een geval gehad die het nodig vond om elke keer als onze speelster er voorbij was (nadat de bal dus gespeeld was), doodleuk de vlag in de lucht te steken (overigens ook een scheids van de thuisclub), ja, zo wordt het wel erg lastig om bij het doel te komen hè. Maar wanneer beide vlaggers eerlijk zijn maakt het het spel zeker leuker. Helaas zijn er niet genoeg objectieve scheidsrechtersvoor elke amateur wedstrijd beschikbaar.

kusters
User offline. Last seen 6 dagen 8 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2010-04-26

buitenspel moet blijven maar trek een lijn
van de zestien meter dat is voor een scheidsrechter
en een grensrechter veel beter ?

jan.k scheidsrechet

Michael
User offline. Last seen 15 weken 6 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2010-03-02

afgekeurd

Flip Schreurs
User offline. Last seen 1 jaar 27 weken ago. Offline

Ik zou op dit forum graag een discussie starten over de 6 seconden regel voor keepers. Daar wordt helemaal niet de hand aan gehouden, terwijl het een gewéldige regel is die het spel véél sneller maakt en druk creëert rond de goal.
Waarom houden weinig scheidsrechters die regel in acht?
Flip

Hans
User offline. Last seen 3 dagen 4 uren ago. Offline

Ik vindt het onzin buitenspel moet gewoon goed worden uitgevoerd en dat kan enkel maar als er voor de wedstrijd goede afspraken worden gemaakt met de assistenten. En wat betreft het commentaar is heel gemakkelijk aan te pakken op het moment dat er spelers commentaar maken en de tegenstander heeft geen voordeel gewoon fluiten en dan een indirecte vrije trap tegen .Mijn ervaring hiermee is zeer goed spelers weten dat ze dan misschien wel een goede aanval eruit halen.De spelers moeten zelf eens daar gaan staan maar dan wel bij andere verenigingen dan zullen ze het zelf eens meemaken hoe het is.

Hans

Hans
User offline. Last seen 1 jaar 11 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-20

De buitenspelregel is veel te ingewikkeld, zoals het in de huidige vorm bestaat.Met het huidige snelle voetbal is het niet goed meer te volgen voor grensrechter en scheidsrechter. Hinderlijk, niet hinderlijk buitenspel. Spelers staan buitenspel op het moment van bal spelen, maar een doorlopende speler die toevallig de bal krijgt en die op het moment van spelen niet buitenspel staat kan gewoon doorgaan. enz. enz. Te ingewikkeld en nooit goed uit te voeren deze regel.

Doe het anders!!! Bijvoorbeeld buitenspel is buitenspel, of je nu hinderlijk of niet hinderlijk buitenspel staat. Hiermee voorkom je al veel discussies. Ook afschaffen is een optie, zoals bij het hockey. Zo zijn er meer oplossingen te bedenken die veel eenvoudiger zijn voor de grens- en scheidsrechter.

luigiman2201
User offline. Last seen 1 week 5 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2010-08-11

Onzin. Er is altijd wel wat te klagen. Is sportiviteit iets te veel gevraagd?

Walter
User offline. Last seen 21 weken 23 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-26

Net zo als bij hockey?? dus mogen we alleen nog maar schieten op doel binnen de 16 whahahaha