Doordeweeks voetballen

54 antwoorden [Laatste bericht]
Van de redactie

De KNVB moet ook doordeweeks wedstrijden organiseren dat komt vaak beter uit dan in weekeinde spelen.

mcbaas
User offline. Last seen 51 weken 2 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-09-30

Ik las een paar dagen geleden dat het aantal mensen dat op zondag voetbalt, terugloopt. Misschien een idee om een vrijdagavondcompetitie te starten??

Mark
User offline. Last seen 1 week 2 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-10-15

Dit lijkt me echt het slechtste plan ooit. Ik speel al jaren op zaterdag en ik zie dat echt als mijn voetbaldag waar ik van vroeg tot laat op de club ben! Als wedstrijden doordeweeks worden ingeroosterd valt alle gezelligheid van die dag weg!

Ik zeg: NIET DOEN!

Kees
User offline. Last seen 19 weken 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-02

Ik ben het helemaal met Mark eens, nooit doen

Henk Koster
Samengevoegd: 2009-09-23

Volledig mee oneens , het is af en toe al een ergenis als je doordeweeks een inhaalwedstrijd moet spelen tegen een bijv. 4e elftal wat dan ineens grotendeels uit spelers van hogere teams bestaat ! , vrijdagavond lijkt me ook niet handig , gewoon lekker houden zoals het nu is , en als de zondag dan terug loopt , jammer dan dan maar minder teams , bij te weinig teams de zondag afschaffen en alleen nog maar op zaterdag dan !

orsouw
User offline. Last seen 4 weken 4 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-03

Misschien in plaats van een baaldag. Maar in Zuid 2 moet de zondag de voetbaldag blijven. Vooral voor de 3e helft moeten zoveel mogelijk elftallen bij elkaar zijn.

Martie
User offline. Last seen 5 uren 23 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-09-26

Door de weeks kun je bijna niet voetballen daar bij uitwedstrijden dan niet voor 20.00uur kunt beginnen
denk aan files en werken

Anne
User offline. Last seen 8 weken 6 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-10

geen goed plan, er zijn ook mensen die op kamers zitten enz.

Purno
User offline. Last seen 10 weken 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-11

Doordeweeks voetballen, wordt nu al vaak gedaan aan het einde van het seizoen, KNVB ziet dan geen ruimte meer om in het weekend zat of zon dag de wedstrijden te spelen. Uit ervaring komt het op neer dat wedstrijden dan doordeweeks ingehaald moeten worden en dan niet gespeeld worden vanwege reistijd het niet compleet krijgen van een elftal etc.
Doorde weeks wedstrijden spelen absoluut niet doen komt de competitie's en het voetbal niet te goede.
Niet doen dus.

E als je dan toch door de weeks wedstrijden wil spelen hoort dat bij het futsal. Wat vele spelers naast hun zondag en zaterdag voetbal doen.

Felix@DRC
User offline. Last seen 1 uur 33 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-08-03

Voor mij perfect....denk dat er echt een doelgroep is die dit prettig zou vinden. En als je niet wilt, blijf je toch gewoon op zaterdag/zondag voetballen! Denk dat met name 30+ dit interessant kunnen gaan vinden...

undertaker
User offline. Last seen 5 uren 24 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-11

weet je hoe het komt dat het aantal terug loopt op zondag!! heel veel door vechtpartijen of thuisfluitende scheidsrechters. vechtpartijen komt niemand eigenlijk voor maar als de scheids je elftal kapot fluit(vooral hier in de kempen) dan vergaat je zin heel snel om nog te spelen daarom heb ik er ook de brui aan gegeven!! alhoewel ik het graag deed. dat de knvb daar niet naar kijkt.

Bart
User offline. Last seen 1 jaar 11 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-10-31

Bij ons in West I moet je de zondag hoe dan ook in ere houden. Leeft erg.

Dit idee komt uit een onderzoekje waarbij A-junioren aangaven dat ze moeite hebben om zondagochtend vroeg hun bed uit te moeten. Vrijdagavond zou dan een oplossing zijn. Niet meer dan een proefballonnetje dus.

AvanWijngaarden
User offline. Last seen 3 dagen 9 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-10-30

Indien er veel senioren op zaterdag gaan voetballen, dan ben ik bang, dat veel verenigingen problemen krijgen met de beschikbare speelruimte.

Bart
User offline. Last seen 1 jaar 11 weken ago. Offline

In West I zie ik sporadisch dat senioren op zaterdag willen voetballen...

ggv
User offline. Last seen 2 jaren 12 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-15

niet door de week, een wedstrijd inhalen moet zo nu en dan kunnen, maar zaterdag is de dag om te voetballen.
(knvb noord )

Henk
User offline. Last seen 4 uren 27 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-02

waarom niet ? je kunt altijd een proef doen waarna je kunt evalueren of dot wel of niet geslaagd is. je moet alles proberen om de "weglopers" te behouden.

Bas Vlieland
User offline. Last seen 17 weken 13 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-20

Ik denk dat doordeweeks ballen zowiezo lastig is. Ook doordat de meeste mensen onder ons werken. Als je alleen af en toe kijkt hoeveel problemen de mensen hebben om in het weekend een elftal op de been te brengen.

Tevens moet je ook vanuit een ander punt kijken. Een club draait op vrijwilligers. Hoeveel zijn er om die avonden bardienst te draaien. Want zonder deze mensen valt er weinig te voetballen en de derde helft te beoefenen.

Laura
User offline. Last seen 8 weken 5 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-09

Bij handbal bestaat er ook een midweek competitie, waarom met voetbal niet? En dan op je trainingavond een wedstrijd..

vincent v.e.
User offline. Last seen 2 jaren 11 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-22

Volgens mij is dat niks waard. Stel je voor, HSV Hoek op dinsdag avond uit, om 20;00 spelen bij bijv. IJsselmeervogels. Hoe laat moeten die mannen dan wel niet vertrekken om zeker te wezen dat ze om acht uur aan de aftrap staan. Dat zal niet meevallen met al die file's

Corine
User offline. Last seen 2 jaren 5 weken ago. Offline

Moet je in de randstad wonen dan kom je 's avonds nergens ivm de files die al vroeg in de middag beginnen!

Erpit
User offline. Last seen 1 week 6 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-26

Als er voldoende belangstelling voor is, waarom niet.

Voor mij persoonlijk is het niets

Robz
User offline. Last seen 2 weken 4 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-17

Doordat ik als vrachtwagenchauffeur iedere morgen om 5 uur begin, zou doordeweeks spelen voor mij het einde van mn voetbaltijd zijn, niet doen dus

Schutte
User offline. Last seen 1 jaar 15 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-18

Door de week voetballen zal de doodsteek zijn voor diverse voetbalverenigingen. Velen hebben ( lees: kleinere clubs ) geen lichtinstallatie. Je zit met werktijden van de spelers. Je krijgt nooit geen totaal en vast team bij elkaar. Het gevolg zal zijn dat veel spelers en speelster er de brui aan geven. Dus nooit doen!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( Dit zal toch ook echt niet gebeuren. Wie is eigenlijk überhaupt op deze gedachte gekomen. Staat dit persoon wel op de juiste manier in de maatschappij? )

Roderik Harms
User offline. Last seen 8 weken 5 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-09-30

Het nadeel van door de weeks voetballen is vaak dat als je in een iets lager team voetbald dat je in 1 keer tegen hele andere teams moet voetballen

Freddy
User offline. Last seen 1 jaar 25 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-04

Hallo,

Ik ben leider van een team waar meer dan de helft van de mannen vrachtwagenchauffeur of visser is. Deze zijn er dus midden in de week niet. Dus pak je ze de kans af om nog te voetballen en hun gezellige middag af te pakken in de kantine.

Groet'n Freddy

Geurtijn
User offline. Last seen 2 weken 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-15

Mark (zie hieronder) heeft naar mijn mening gelijk.
Zaterdag is voor veel mensen voetbaldag.
En doordeweeks zijn er al de trainingen.

Groeten

dooijenburgh
User offline. Last seen 1 week 3 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-06

Hallo
Wij gaan een elftal oprichten en hebben er net nog te weinig
we willen wel al beginnen met trainen en wat wedstrijdjes spelen

ik zoek voor de vrijdag avond tegenstanders
Omgeving denhaag

Ribberink
User offline. Last seen 1 jaar 52 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-15

De KNVB moet eens gaan nadenken wanneer ze het programma gaan maken. Gooi er volgend jaar geen programma/inhaalprogramma meer in vanaf 15 december 2010. Waarom steeds 2 wknd vanaf febr, mrt en april, steeds vrij voor beker/inhaal. Waarom niet gewoon competitie en indien nodig s ávonds inhalen in geval van nood.

Sabrina
User offline. Last seen 34 min 17 sec ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-16

dan ben ik het helemaal met tim eens,
ten eerste was knvb veel overzichtelijker ,en veel sneller met uitslagen er op zetten en het aanpassen van de standen!
en het inloggen is zo slecht al wat, kan me 9 van de 10 keer niet inloggen, ondertussen heb ik al 5 account's.

en door de week voetballen is echt niets!
in ieder geval niet als competitie.
vorig jaar speelde wij alle thuis wedstrijden op woensdag en dan krijg je al snel het punt dat heel veel te laat komen doordat ze na het werk moet enz.
En tevens is zaterdag de voetbal dag en hoort het gewoon op die dag!

h.j kok
Samengevoegd: 2009-12-17

met een trainings avond hebben we niet eens alle spelers op het veld.dus wedstrijden door de week ik denk het niet

the master
User offline. Last seen 7 uren 7 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-10-06

Kijk met Ribberink ben
ik het helemaal eens

hoe vaak zie je wel niet dat er in bv je eigen poule
er bijna niemand meer beker speelt

dus weg met die beker/inhaal week

laten ze eens kijken per poule wie er (nog) beker spelen en wie niet

en zei die wel beker spelen kunnen dan hun wedstrijd
door de weeks in halen.

Bram
User offline. Last seen 5 weken 3 dagen ago. Offline

competitie wedstrijden door de weeks spelen is gewoon competitievervalsing.

het komt vaak voor dat spelers door de weeks niet kunnen en dan gaan team spelers uit hogere elftallen lenen en dan wint de hekkensluiter zomaar van een ploeg uit de bovenste regionen.

daarbij is het al lastig om doordeweeks 11 man bij elkaar te krijgen

Axel
User offline. Last seen 1 jaar 47 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2010-03-01

Doen!

Mevades
User offline. Last seen 8 weken 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-28

Waarom deelt de KNVB in hemelsnaam de competitie zo idioot in?
Om te beginnen de ontoegankelijkheid van de velden afgelopen maanden. (gek he in de winter) De velden die wel gebruikt zijn zijn in twee weken naar de vernieling geholpen.
Organisatorisch zijn erg veel mensen (trainers, leiders, ict-ers druk geweest met voorbereidingen die zonde waren van de moeite. En dit gedoe zie je jaarlijks weer terugkeren.
En om dan nog maar niet te spreken dat als het straks in mei lekker weer (om te voetballen) wordt, het seizoen klaar is.
Waarom het seizoen niet beginnen in maart en laten doorlopen tot medio november/december. Met een zomerstop gedurende de zomervakantie. Kans op afgelastingen zal aanzienlijk kleiner worden waardoor door de weeks inhalen niet meer nodig zal zijn, er zal een hoop onnodig werk voorkomen (ook voor de KNVB zelf) en we kunnen ballen in aangename weersomstandigheden wat ook een positieve uitwerking op toeschouwersaantallen zal hebben.
Tis maar n idee

Bram
User offline. Last seen 5 weken 3 dagen ago. Offline

het seizoen beginnen in maart en tot november/december is geen optie, aangezien mensen die niet afhankelijk zijn van kinderen of juist in de zomerperiode geen vakantie kunnen krijgen ergens tussen begin juni en eind september op vakantie gaan zou je nog een zomerstop van 4 maanden in moeten lassen omdat je anders weer geen complete teams bij elkaar krijgt

daarbij is het tussen juni en augustus regelmatig veel te warm om te voetballen en krijg je weer aflastingen

MJ Schokker
User offline. Last seen 1 dag 1 uur ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-17

Laat er maar eens begonnen worden met het afschaffen van de koopzondagen, in plaats van het aantal uit te breiden! Daarmee voorkom je dat er in de toekomst steeds meer teams moeite zullen ondervinden om het team compleet te krijgen.

mimoun
User offline. Last seen 1 jaar 22 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-14

Mark heeft helemaal gelijk.
zaterdag is prima.
dus NIET DOEN!!!!

Lydia van Loon
User offline. Last seen 5 dagen 5 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-09-23

nooit doen, er zijn nu al genoeg problemen met doordeweeks inhalen. is altijd een drama geweest en zal alleen nog maar erger worden.
Geld ook voor deze site voetbal.nl, sorry hoor maar dit is gewoon een nog erger drama, zelfs als bestuurslid van een voetbalcub en ook de districten van de KNVB kunnen met deze site niet effectief werken. Geldt ook voor sportlink waar bestuurders mee moeten werken ook zo'n drama.

docos!
User offline. Last seen 24 min 2 sec ago. Offline

ik vraag me af of iedereen niet in zijn eigen straatje spreekt. Ik wil wel eens iets positiefs horen
Ben al 30 jaar wedstrijdcoordinator van een grote vereniging in Leiden en als ik soms zie wat de spelers/ouders voor wensen hebben als of hun vakanties ( 4 x per jaar ) en hun feestjes bekangrijker zijn dan het voetballen van hun kind en wij als wedstrijdcoord maar regelen terwijl de KNVB zijn uiterste best doet het iedereen naar de zin te maken, klaagt heel nederland
en als op het einde van de competitie 2 wedstrijden niet gespeeld zijn en de F 88 daardoor geen kampioen wordt is het ook weer niet goed
kijk eens wat een mega klus er door de KNVB per week gedaan word om het jullie naar de zin te maken

Rene

Mensen wees positief en als je een sport doet zeker een team sport moet je er af en toe wat meer voor over hebben
dus ook de ouders

docos!
User offline. Last seen 24 min 2 sec ago. Offline

ik vraag me af of iedereen niet in zijn eigen straatje spreekt. Ik wil wel eens iets positiefs horen
Ben al 30 jaar wedstrijdcoordinator van een grote vereniging in Leiden en als ik soms zie wat de spelers/ouders voor wensen hebben als of hun vakanties ( 4 x per jaar ) en hun feestjes bekangrijker zijn dan het voetballen van hun kind en wij als wedstrijdcoord maar regelen terwijl de KNVB zijn uiterste best doet het iedereen naar de zin te maken, klaagt heel nederland
en als op het einde van de competitie 2 wedstrijden niet gespeeld zijn en de F 88 daardoor geen kampioen wordt is het ook weer niet goed
kijk eens wat een mega klus er door de KNVB per week gedaan word om het jullie naar de zin te maken

Rene

Mensen wees positief en als je een sport doet zeker een team sport moet je er af en toe wat meer voor over hebben
dus ook de ouders

Henk
User offline. Last seen 3 dagen 4 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2010-01-12

Het lijkt me een mooi alternatief,maar hou je wel rekening met de spitsuren/files?
Hoe laat moet je dan beginnen en niet iedereen heeft goede verlichting op de speelvelden?

MariskaKolk
User offline. Last seen 11 weken 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2010-06-28

Geen goed idee. De laatste seizoenen wegens afgelastingen regelmatig doordeweeks moeten spelen. De wedstrijden worden vaak zo vroeg ingepland (19u) dat het haast onmogelijk is om een representatief team op de been te kunnen brengen. De meesten moeten tot 17 of 18 uur werken , dan nog naar huis (sommigen werken niet in de plaats), eten en richting de club. Bij uitwedstrijden is het nog dramatischer.
Indien de KNVB dit wil gaan doen, laat ze dan fatsoenlijke begintijden nemen die iedereen kan halen en laat ze verenigingen dan verplichten om veldverlichting te nemen.

scharft
User offline. Last seen 1 week 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2010-02-14

met deze stelling ben ik het wel eens alle voetbalverenegigen moeten een licht instalatie wat de knvb gaat betalen

knvbscheidsrechter
User offline. Last seen 33 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-18

ja natuurlijk niet doen,wat een onzin vraag.

shadowke
User offline. Last seen 2 weken 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-08

vraagje: iemand weet hoeveel poules er zijn in de districtsbeker oost bij de vrouwen?

Robinho
User offline. Last seen 1 week 1 dag ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-01

probeer het in eerste instantie maar eens met de standaardelftallen,

gaan ze maar een keer op zondag trainen,

joop
User offline. Last seen 14 weken 8 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2010-02-02

Is er een competitie voor 7 tallen senioren, en dan graag 40 + leeftijd

Dennis
User offline. Last seen 7 weken 4 uren ago. Offline
Samengevoegd: 2009-11-16

@ undertaker.

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Het aantal voetballers wordt niet minder, maar er wordt gewoon minder op zondag gespeeld. Deze mensen gaan gewoon liever op zaterdag spelen. Dit heeft dus niets met vechtpartijen of thuisfluiters te maken, want daar hebben wij op zaterdag ook genoeg last van. Al meerdere malen het kampioenschapsfeestje door misgelopen.

Het door de weeks voetballen lijkt mij geen sterk plan. We hebben al moeite genoeg om op zaterdag een 11-tal en een scheidsrechter te regelen.

Frits Verdam
User offline. Last seen 2 uren 14 min ago. Offline
Samengevoegd: 2009-12-02

Er zijn een heleboel voetballers met kinderen zijn die graag willen voetballen maar niet de halve zaterdag of zondag kwijt zijn. Dat is de reden dat ik zaalvoetbal.
Er zijn ook heel veel mannen die door de weeks een potje voetballen in het park.

Dus gewoon een donderdagavond competitie starten 19.30u beginnen en lekker ballen.

marie doornberg
User offline. Last seen 1 jaar 16 weken ago. Offline
Samengevoegd: 2010-09-19

VOLGENS MIJN VAN A TOT EN MET F DUS 6POULES

Eef
User offline. Last seen 1 week 4 dagen ago. Offline
Samengevoegd: 2009-09-29

Het 45+nvoetbal is een goed initiatief vd K.N.V.B